Stichting Carnaval de Moeslanden gaat vanaf nu een nieuwe huisstijl gebruiken. Hiermee willen ze een uniforme en herkenbare uitstraling overbrengen. Ook de communicatie met deze omgeving wordt volgens de stichting hierdoor versterkt. Naast een nieuw logo voor de hele stichting krijgen de belangrijkste publieksevenementen, zoals de Pronkzitting of de braderie, een eigen sub-logo. Zo wordt er een variëteit en een eigen identiteit gecreeërd en wordt toch de gemeenschappelijke eenheid behouden volgens de stichting.
Nieuwe Moeskop
De nieuwe huisstijl, met een nieuwe Moeskop, is volgens de Moeslanden ook wat betreft het praktisch gebruik gemakkelijker. De oude Moeskop is moeilijk te reproduceren door alle vormen die er in verwerkt zitten. Een andere reden om het logo te vernieuwen naar deze tijd is om o.a. de jeugd meer aan te spreken met een frisser nieuw logo.
Tradities
Omdat tradities in ons carnaval echter een grote rol spelen, nemen we niet direct afscheid van het oude logo. Er is bewust voor gekozen om het jaartal 1958 in het logo terug te laten komen, dit omdat we trots zijn dat we al zo lang samen in het Moesland carnaval vieren. Op veel materialen die er gebruikt worden, staat bovendien nog de oude Moeskop. Die blijven door de Moeslanden voor “protocollaire evenementen” voorlopig ingezet. In 2015 is ook ‘de schaal’ nog met de oude Moeskop gemaakt. Die behoudt zeker zijn betekenis voor de toekomst! In de loop van de tijd wordt er langzaam maar zeker wel afscheid van de oude Moeskop genomen. Bij vervanging van artikelen waar het oude logo op staat, zal het nieuwe logo gebruikt worden.
Arthur Visschers
De nieuwe huisstijl is op verzoek van de stichting ontwikkeld door Arthur Visschers en samen gaan we de toekomst van het Moesland verder vormgeven.