Clubvergadering 04 maart 2024

Verslag Clubvergadering
04 maart 2024 om 20:00 uur bij De Werkplaats / SMAAK!

Aanwezig: Tom Ruijs (Krek Gek);Gerco van Binsbergen, Egbert Manders (Rv11); Chantal Roelofs, Mark van Zandvoort (Adjudant),Maikel vd Schans, Daniel vd Berg(SchonGekwakt); Ivo Leenders, Jesse v/d Venne (Goei Geknoei);Stefan van Ras (CV Remie);Joost GvK (Grootvorst); Prins Djarek d’n Urste (De Wulpse Hertjes); Wouter Spijkers (Moi Gekloi); Mark van Zummeren (Moestempel); Fons Roelofs (Halverwege); Stijn van Lith (Ut Nauwt Nie);Tom Slegers (CV Ge Kekt Mar);Bart Fransen (Goei Toei DWSG); Marijn Zwaans, Max Kleijn (Kek nou es); Twan v/d Heijden (Wennig Kans), Arie Vissers (Penningmeester SCM); Akram Abdo (De Makkers DWSG);Marieke van Duinhoven (Jeugdcarnaval); Jan van der Linden (Bestuurslid SCM); Sjoerd Langendijk.

1. Opening en vaststellen agenda:
Joost opent de vergadering om 20.11u.
2. Verslag clubvergadering 20 november 2023:
Geen opmerkingen.
3. Mededelingen:
a. Joost leest het woord van dank voor van voorzitter Maarten die in verband met een welverdiende vakantie afwezig is.
b. Ingekomen idee om de blikjes te verzamelen en het statiegeld ten gunste laten komen van de clubs of een goed doel. Idee is goed maar is dit ook werkbaar? Mensen zijn toch geneigd om het blikje weg te gooien in plaats van naar een inzamelpunt te brengen. Wellicht een idee om aan het einde van de optocht een container neer te zetten om blikjes afkomstig van de wagens te deponeren.

Aangenomen punt: aan het einde van de optocht staat volgend jaar een container en een bord (actie Commissie Optocht).
Ingekomen idee om naam en logobord op de wagen te monteren, dat maakt het voor de toeschouwers informatiever, leuker en makkelijker
te onthouden. Idee is goed echter is dit aan de clubs zelf om te organiseren. Wel is het een idee op dit in de Moesland App te integreren (startlijst optocht digitaal beschikbaar maken)
c. Het tonen van foto’s tijdens de prijsuitreiking zoals dit in het verleden ook gedaan werd. Idee wordt goed ontvangen, echter zijn we beperkt in het aantal handjes tijdens de organisatie van de prijsuitreiking. Stefan van Ras weet nog wel mensen die dit wellicht willen organiseren. Verzoek aan Stefan om deze namen door te geven aan
Gerco (via secretaris@moesland.nl) De functieprofielen worden binnenkort gedeeld maar mocht je interesse hebben meldt je dan aan bij secretaris@moesland.nl
4. Evaluatie Carnaval 2024:
a. Waar is eventueel aanpassing of verbetering benodigd?
Tijdens de optocht liepen er bij een kleine loopgroep meer mensen mee dan het regelement voorschrijft. Deze extra deelnemers werden last minute bij de Commissie Optocht aangemeld op een dusdanig tijdstip dat overleg niet meer mogelijk was. Dit is een eenmalig incident geweest. Aanmeldingen die op de zondag voorafgaande aan de optocht op Moesmaandag gedaan worden, worden niet meer gehonoreerd.
b. Wat ging er goed en wat moeten we vooral zo houden?
– Schitterend weer en een prachtige optocht!!
– Spiegeltent wederom een groot succes!!
– Doorloop naar de Phoenix t.b.v. uitreiking Zilveren Moestop was keurig geregeld en er hoefde zoals beloofd geen entree betaald te worden. (enige punt van kritiek was dat de route naar de Phoenix slecht aangeduid was->Dit punt wordt volgend jaar opgepakt)
– Stemmen Moeskoningin via de app wordt als groot pluspunt ervaren (wellicht een idee om een “stemmenteller” toe te voegen aan de app zodat men een indruk heeft van het totaal aantal stemmen)
– Sleuteloverdracht op vrijdag enorm succes, 1 groot feest en lekker vroeg druk. Verenigingen bleven lang hangen.
c. Hoe is het inhalen / Pleinfestijn ervaren?
– Mooi feest alleen ging het ten koste van het inhalen van de deelnemers.
– Te vroeg begonnen waardoor het inhalen grotendeels in het water viel.
– Goei Geknoei heeft het Pleinfestijn samen met De Raaf opgepakt en hierin zijn de subcommissie “Evenementenstraat 2024” en John, Akram (Makkers) en Bart (SMAAK!) niet gehoord.
Bart merkt op dat ook het Pleinfestijn vergunning technisch moet kloppen en dat is dit jaar niet gebeurd. In geval van een calamiteit kunnen hierdoor de grootste
problemen ontstaan.

Tijdens dit overleg wordt besloten om de subcommissie nieuw leven in te blazen en gezamenlijk met De Makkers/De Potter/SMAAK! En Goei Geknoei een gezamenlijk plan op te stellen waarin iedereen gehoord is. Binnenkort zal SCM een tweetal overleggen initiëren, 1. Vergunningaanvraag 2. Invulling Pleinfestijn en ontbinding van de optocht. (Actie SCM) De uitnodiging voor deze overleggen komt vanuit SCM waarbij de leden die in de appgroep van de subcommissie zitten ook uitgenodigd worden.
d. Wat is de status van de pitch “evenementenstraat 2024”?
– Reeds besproken bij punt 4c.
e. Prijsuitreiking in huidige vorm handhaven of moet/zou het anders kunnen?
– Algemene conclusie: Iedereen verdiend evenveel tijd en aandacht!
– Mogelijkheid beschouwen om volgend jaar, bij wijze van proef, de optocht een half uur eerder te laten starten->dit idee wordt voorgelegd aan de Commissie Optocht. Vanuit de clubs is er tijdens deze vergadering goedkeuring gegeven om de start met 30 minuten te vervroegen. SCM komt hier zo spoedig mogelijk op terug bij de clubs.

5. Moesland App:
a. Wat zijn de ervaringen met de Moesland App en worden er nog zaken gemist
– Moesland App is een absolute aanwinst!
– Gewenste punten om mogelijk toe te voegen:
o Mogelijkheid om foto’s te downloaden;
o Toevoegen van Line Ups en/of Time tables;
o Uitslag optocht toevoegen in de app zodat het papieren blaadje kan komen te vervallen;
o Nieuws toevoegen: Zoals Zilveren Moestop en Moeskoningin;
o Statistieken toevoegen, hoeveel gebruikers app, aantal stemmen Moeskoningin etc.

6. Agenda clubs:
– Oproep op Social Media om te peilen waar er beschikbare bouwloodsen zijn zodat de clubs tijdig weten waar ze aan toe zijn-> Deze actie ligt hoofdzakelijk bij de clubs zelf;
– Mogelijkheid beschouwen op een tijdelijk bouwonderkomen op te zetten (soort van tentconstructie) zoals ook gedaan wordt bij het bouwen van de wagens van het Bloemencorso te Zundert;
– SCM moet bij de gemeente Maashorst een deadline neerleggen dat er voor september 2024 uitsluitsel moet zijn over het gebruiken van de oude gemeenteloods als bouwschuur.

7. Vooruitblik 66-jarig jubileumfeest:
– Extra avond toegevoegd op 5 september in verband met het tonen van de documentaire.
– Locatie evenemententerrein bekend en het programma bekend;
– Nog helpende handjes nodig, concrete invulling volgt nog, dit zal via PR lopen.
– Reactie vanuit de zaal: Het 66-jarig jubileum mag nog meer gepromoot worden!!

8. Rondvraag en sluiting
1. Met gemeente Maashorst om tafel gaan hoe om te gaan met het afval als dit vanaf 2025 niet meer kosteloos afgevoerd kan worden.
2. Dranghekken worden voorafgaande aan de optocht door een externe partij geplaatst, blijft dit zo? Ja, wordt georganiseerd door de gemeente.
3. Wellicht een idee om dranghekken te plaatsen op de locaties waar de nieuwe tegels gelegd worden. Stonden nu continu busjes geparkeerd.
4. Route optocht wederom fout in Moesblad. 3 keer is scheepsrecht
5. Vraag van Jan aan aanwezige clubs: Inhoud van de diverse aanbestedingen, wat moeten we meenemen? Dit wordt een agendapunt voor de volgende clubvergadering.

Joost sluit de vergadering om 22.15u.

Deel dit met anderen