Clubvergadering 20 maart 2017

Afwezig: Grootvorst Maarten, Joost GvK

1. Opening en vaststellen agenda

2. Mededelingen a. Oud Prins Nico vd Berg is overleden

3. Verslag clubvergadering 21 november 2016

4. Evaluatie carnaval
a. Prima carnaval gehad

b. Twan vd Heijden meldt dat er veel gaten zitten in de optocht.

c. Wouter geeft aan dat er meer deelnemers meededen met de optocht dan vorig jaar. Doorstroming ging goed tot aan de regen en het moment dat de ambulance op het parcours kwam. Er was een vrouw onwel geworden terwijl heel het parcours al gevuld was met deelnemers. Ambulance had goede instructie en kwam volgens calamiteitenplan naar plaats van bestemming. Hierdoor is de optocht enigszins vertraagd.

d. Joep vraagt of er niet meer voor Van Amstel opgebouwd kan worden. Wanneer er geen auto’s geparkeerd staan, kan een andere wagen daar prima langs. Ideale plek om op te bouwen is het Europaplein. De gemeente snoeit enkel het parcours, niet erbuiten.

5. Commissie optocht Wouter vraagt de vergadering hoe om te gaan met:

a. Dubbele ideeën die ingeleverd worden

>> Verzoek om ideeën vroeg en compleet aan te leveren. Mocht er een dubbel idee zijn, dan lossen clubs dit onderling op.

b. Hoogte- en breedtemeting

>> Regels laten zoals ze zijn. Keuze om niet te meten. Iedere club neemt zijn eigen verantwoordelijkheid hierin.

6. Kasverslag

>> Kascontrole is gedaan door Sjef Potjes, Bas Geurts en Jaap Oliemeulen. Sjef geeft aan dat onder het genot van thee is dit gedaan. Als leek is dit prima te volgen, omdat alles netjes ingedeeld. Geen vreemde zaken te melden.

>> Nieuwe kascommissie: Johnny Spierings, Corné van de Laar en Maikel vd Schans.

7. Jongerencarnaval a. Evaluatie

>> Afgelopen jaar is er een werkgroep opgezet die voor de doelgroep van 12-18 jaar iets gaan organiseren. Groep bestond uit leden van de stichting, ouders, jongeren zelf en geïnteresseerden.
Hier zijn 3 werkgroepen uit ontstaan:
1) Feest organiseren/betrekken bij carnaval

>> Met Noorderlicht en bij De Potter is hier invulling aan gegeven. Dit is vrij goed verlopen.

2) Communicatie met de jongeren

>> WhatsApp groep opgezet en hier alles ingezet wat voorbij kwam aan programma’s, bouwbezoek en lascursus. 25 jongeren in deze groep hebben het nieuws op hun eigen manier verspreid.

3) Doorstroming naar de optocht

>> Bouwers hebben hier in meegedacht. Met een busje en auto’s is jeugd rondgereden naar de diverse bouwende clubs.

>> Bij de lascursus is door een aantal bouwers een presentatie gegeven.

b. Stimulans nieuwe clubs

>> Vanuit het bestuur is geopperd om de eerste drie jaar extra startgeld uit te keren aan nieuwe clubs (1e jaar €500, 2e jaar €250 en 3e jaar €150). Vergadering stemt hier mee in, mits er goede voorwaarden komen (er moet een wagen gebouwd worden, ze dienen ook zelf een substantiële bijdrage te doen, niet direct geld geven maar bijvoorbeeld bonnetjes in te dienen).

>> Daarnaast wordt er een totaalplan uitgewerkt waarbij oa een “coach/buddy” wordt aangewezen om hen te ondersteunen bij het bouwen.

>> Twan vd Heijden vraagt of er centraal ingekocht kan worden.

Vergadering adviseert om de jongere clubs contact op te laten nemen met de ervaren bouwers voor de juiste adressen. Centraal inkopen kan altijd op initiatief van een club.

8. Voorbereiding braderie

>> Niets te melden. Tot teleurstelling van de vergadering, die het praatje van Jan missen 😉

9. Agendapunten clubs

>> Geen agendapunten

10.Rondvraag en sluiting

>> Mark van Zandvoort vraagt of iemand een onderstel over heeft voor een club van de jeugdcarnaval.

>> Twan vd Heijden vindt dat er meer deelnemers van de individuelen en loopgroepen moeten zijn op de clubvergadering. Hij gaat dit ook oppakken vanuit de commissie optocht. Het is niet mogelijk mensen te verplichten.

>> René Derks: Schôn Gekwakt en Maf Mar Moi hadden dezelfde slagzin, maar kregen voor idee afwijkende punten. Onderdeel idee is niet alleen de slagzin, maar ook hoe de slagzin is vertaald in de wagen. René wil dit graag op de agenda voor de juryvergadering.

Deel dit met anderen